50 km "Retrotúra" z roku 1987

28.02.2012 20:35

   

50 km retrotúra z roku 1987
osada Švantnerovci za Oščadnicou - Čadca - Chotárny kopec - Rudinská - Žilina

Túto päťdesiatkilometrovú túru, ktorú som absolvoval so spolužiakom Zdenom Jelínkom ako sedemnásťročný v roku 1987, som sa pokúsil prejsť opakovane aj roku 1996. Vtedy sa mi to s bratom Mišom nepodarilo. Pár kilometrov pred cieľom sme to vzdali. Nohy nevládali a mali sme toho plné zuby. Pamätám si ako už vtedy bolo všetko voľaké iné. Samoty Kysúc sa zmenili na víkendové sídla majetných spoluobčanov. Turistické a poľné chodníky zničené a prejazdené terénnymi autami. Úsmev osadníkov z mojej mladosti som nenašiel. Pamätám si ako mi bolo smutno. Mišovi som rozprával o mojich pocitoch a opisoval aký dojem na mňa vtedajší pochod zanechal. Asi aj to sklamanie a vytratené nadšenie zapôsobilo na emócie a túru sme nedotiahli do konca. Nevedno.
Dnes som však rozhodnutý sa na trasu tejto túry vrátiť s odstupom 25 rokov a pokúsiť sa ju prejsť. Neverím, že sa úsmevy lazníkov vrátili ale skrátka sa mi CHCE ! Však to je nakoniec celkom zaujímavá nostalgia. A prejdené kilometre zostali predsa rovnaké - 50 km !

 

Termín: po absolvovaní retrotúry z roku 1986 (apríl / máj 2012)

Trasa: 49,1 km / hore: 2008 m / dole: 2375 m / čas: 13:30

 

Trasa z Hikeplannera (c) HIKING.SK
viac detailov

 

plánik trasy z roku 1987

popis trasy z roku 1987