Expedícia: Ezio Auditore da Firenze

Tento 9-dňový výlet za poznávaním krás historických pamiatok vybraných talianskych miest sa stal dôvodom pre vytvorenie tohto webu. Chceli sme sa so Sonkou podeliť s rodičmi a kamarátmi s našimi zážitkami takpovediac v priamom prenose. Inšpiráciou sa nám stala reportáž, ktorú sme podobným spôsobom priniesli na naše stránky www.ary.sk o putovaní za hľadaním Ary Macao v pralesoch Kostariky v roku 2010.

Čo v Benátkach a Florencii navštívime a uvidíme bolo čisto v rukách dcéry Sonky, ja som mal na starosti všetko ostatné. Keď sa pri písaní tohoto predslovu spätne vraciam v spomienkach, vždy si hovorím: "Bolo to úžasné !".

Nič sme nemali záväzne naplánované, nič vopred rezervované. Počkali sme si na predpoveď dobrého počasia a vyrazili sme. Písanie tejto reportáže a prvé slová na tomto webe vtedy napísané zneli:

Deň po dni sa pokúsime popísať naše putovanie a spoznávanie histórie talianskych pamiatok v mestách BENÁTKY, FORLÍ, FLORENCIA a ak to stihneme aj PISA.

Príjemné čítanie !

Italy 2011 (reportáž):

Pred odchodom

17.08.2011 - 21:00 Napadlo mi doslovne "splácať" narýchlo tento web. Začínam totiž s balením (resp.už by som mal baliť) na poznávací okruh Žilina - Benátky - Florencia - Pisa - Lago Di Garda - Žilina na ktorý som sa rozhodol ísť včera a odchádzam už 19.8. ráno. Druhý člen "výpravy" - Sonka by...

1.deň - Na ceste

19.08.2011 Kým som x-krát prešiel nachystané veci aby som sa uistil, že nič nechýba zistil som, že sú dve hodiny ráno. Rýchla sprcha a do postele. Pôvodný plán vyraziť skoro ráno som zamietol už pred polnocou a dohodli sme sa, že vyrazíme o siedmej. Nakoniec tá trasa nie je až...

2.deň - Benátky

20.08.2011 Potrebovali sme sa vyspať a vstávam o 7:30. Celý nažhavený z atmosféry kempovania a očakávaného výletu do Benátok pripravujem niečo na raňajky. Najlepšie by bolo zjesť asi všetko, pretože teploty okolo 33 stupňov v tieni sú predpovedané na celý najbližší týždeň....

3.deň - Benátky

21.08.2011 Dnešný deň sme plánovali ako oddychový s tým, že sa budeme povaľovať, písať túto reportáž, spať a užívať si more a slniečko. Sonka dospávala včerajšiu únavu pomerne dlho a zo stanu ju vyhnala  až horúčava. Po včerajšku sa rozhodla náš plán razantne zmeniť...

4.deň - Benátky

22.08.2011 Hoci sme si plánovali, že dnes vyrazíme kvôli návšteve baziliky di San Marco skôr, dostali sme sa do prístavu až o desiatej. Únavu je stále cítiť a teplo uberá čoraz viac zostávajúcej energie. Po plavbe a asi „povinnej“ fotografii s karnevalovými postavami na móle...

5.deň - Forlí a presun do Florencie

23.08.2011 Na dnes máme v pláne presun do Florencie. Horúčava je mimoriadne nepríjemná. Po raňajkách začíname baliť náš tábor a potíme sa ako ... Stanovať v tom teple začína byť naozaj únavné. Teploty v noci sa pohybujú okolo 29 stupňov. Človek sa nevyspí, nie je v pohode...

6.deň - Florencia

24.08.2011 Ráno dospávame únavu a doprajeme si dlhší čas v posteli. Zisťujem a značím si informácie ohľadom autobusovej dopravy v meste. O desiatej vyrážame spoznávať Florenciu – hlavné mesto Toskánska, ktoré v roku 59 p.n.l. založil Július Cézar. Za 20 minút jazdy,...

7.deň - Pisa a Florencia

25.08.2011 Dnes vstávame skôr hoci sa mi po včerajšom ponocovaní nechce a cítim sa poriadne unavený. Ale keď zaváhame môžeme to neskôr vydržať a tak ťahám Sonku z postele. Sadáme do auta len tak bez raňajok aby sme vyštartovali čím skôr. Presúvame sa na západ 108 kmdo preslávenej...